RPH MINGGU 36
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 36 ( 2 – 4 SEPTEMBER 2009 )
ISNIN - 31 OGOS 2009
CUTI UMUM
TARIKH : 01.09.2009 ( SELASA ) |
MASA : 08.35 – 09.05 & 09.20 – 10.20 |
KELAS : 4K 6 & 4K7 |
TAJUK : Pembetulan peperiksaan |
OBJEKTIF : a)supaya pelajar mengetahui kesilapan yang mereka lakukan ketiika menjawab Soalan peperiksaan b)mengetahui jawapan sebenar bagi setiap soalan |
AKTIVITI : Merujuk kertas soalan dan jawapan Soal jawab / sumbang saran Menulis jawapan sebenar bagi setiap soalan |
NILAI : RAJIN |
KBKK : Mengenal pasti |
REFLEKSI : pelajar membuat pembetulan bagi setiap kesalahan jawapan |
TARIKH : 01.09.2009 ( SELASA ) |
MASA : 07.05 – 08.00 |
KELAS : 6RK 5 |
TAJUK : PEMBETULAN PEPERIKSAAN |
OBJEKTIF : supaya pelajar dapat a)mengetahui kesilapan mereka ketika menjawab soalan peperiksaan b)mengetahui jawapan sebenar bagi soalan peperiksaan |
AKTIVITI : merujuk kertas soalan Penerangan/ sumbangsaran Pembetulan jawapan |
NILAI : Rajin |
KBKK : Mengenal pasti |
REFLEKSI : lebih 70% pelajar lulus dalam peperiksaan
TARIKH : 02.09.2009 ( RABU ) |
MASA : 08.05 – 09.05 |
KELAS : 4K6 & 4K7 |
TAJUK : Pembetulan peperiksaan ( BM 2 ) |
OBJEKTIF : supaya pelajar dapat a)mengetahui kesalahan yang dilakukan ketika menjawab soalan peperiksaan b)mengetahui jawapan sebenar bagi setiap soalan |
AKTIVITI : merujuk kertas soalan Penerangan / sumbangsaran Kerja bertulis |
NILAI : RAJIN |
KBKK : mengenal pasti |
REFLEKSI : pelajar membuat pembetulan bagi setiap kesalahan jawapan
TARIKH : 02.09.2009 ( RABU ) |
MASA : 07.05 – 08.05 |
KELAS : 6 RK5 |
TAJUK : Kata adjektif |
OBJEKTIF ; supaya pelajar dapat a)menyatakan dengan betul makna kata adjektif dan jenis-jenisnya b)mengenali proses pembentukan kata adjektif dan fungsinya dalam ayat c)menjawab dengan betul lapan daripada sepuluh soalan yang diberi |
AKTIVITI : Pembentangan Soal jawab Ulasan guru Kerja bertulis |
NILAI : berani |
KBKK : menciri |
REFLEKSI : Pelajar mengikuti sesi pembentangan dengan baik
TARIKH : 03.09.2009 ( KHAMIS ) |
MASA : 07.05 – 08.05 |
KELAS : 6 RK5 |
TAJUK : Kata adjektif |
OBJEKTIF : Supaya pelajar dapat a)menyatakan dengan betul pembahagian kata adjektif b)mengemukakan lima contoh bagi setiap jenis kata adjektif c)membina ayat yang betul bagi menunjukkan peringkat bandingan dalam kata adjektif |
AKTIVITI : Pembentangan Soal jawab Ulasan guru Kerja bertulis |
NILAI : kerjasama |
KBKK :mengenali |
REFLEKSI : Pelajar mengikuti pembentangan dengan aktif
TARIKH : 03.09.2009 ( KHAMIS ) |
MASA : 09.05 – 10.05 |
KELAS : 4K6 |
TAJUK : ayat majmuk dan ayat tunggal |
OBJEKTIF : supaya pelajar dapat a)menyatakan makna ayat majmuk dan ayat tunggal b)memisahkan ayat majmuk agar menjadi beberapa ayat tunggal
|
AKTIVITI : Berpantun Penerangan / sumbangsaran Kerja bertulis Rumusan guru |
NILAI : berani |
KBKK : Menciri |
REFLEKSI : pelajar dapar memisahkan ayat majmuk manjadi ayat tunggal
TARIKH : 04.09.2009 ( JUMAAT ) |
MASA : 09.40 – 10.40 |
KELAS : 6 RK5 |
TAJUK : Alih bahasa ( iklan ) |
OBJEKTIF : supaya pelajar dapat a)menyatakan dengan betul isi utama yang terdapat dalam iklan yang dikaji b)menukarkan bahasa iklan kedalam bahasa biasa dengan betul |
AKTIVITI : bermadah Penerangan Sumbangsaran Kerja bertulis |
NILAI : jujur |
KBKK : menciri |
REFLEKSI :
TARIKH : 04.09.2009 ( JUMAAT ) |
MASA : 10.40-11.40 |
KELAS : 4K7 |
TAJUK : ayat majmuk dan ayat tunggal |
OBJEKTIF : supaya pelajar dapat a)menyatakan dengan betul makna ayat majmuk dan ayat tunggal b)memisahkan ayat majmuk kepada beberapa ayat tunggal c)menjawab dengan betul lapan daripada sepuluh soalan yang diberi |
AKTIVITI : deklamasi sajak Penerangan / sumbangsaran Kerja bertulis Rumusan guru |
NILAI : bersih |
KBKK : menciri |
REFLEKSI :
<< Laman utama