RPH MINGGU 39
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 39 ( 28.09 HINGGA 02.10.2009 )
TARIKH : 28.09.2009 ( ISNIN ) |
MASA : 08.15-09.25 & 09.45 – 10.20 |
KELAS : 4K6 & 4K7 |
TAJUK : RUMUSAN |
OBJEKTIF : Supaya pelajar dapat a)menyatakan isi penting yang terdapat dalam petikan yang diberi. b)menyenaraikan sekurang –kurangnya tiga isi tersurat yang terdapat dalam petikan c)menulis isi tersurat dalam bentuk ayat yang lengkap |
AKTIVITI : merujuk petikan Soal jawab Sumbang saran Kerja bertulis |
NILAI : rajin |
KBKK : menciri |
REFLEKSI : pelajar dapat mengemukakan isi tersurat yang diminta |
TARIKH : 29.09.2009 ( SELASA ) |
MASA : 07.05-08.15 |
KELAS : 6 RK5 |
TAJUK : Kata pra frasa dan kata pasca kata |
OBJEKTIF : supaya pelajar dapat a)menyatakan maksud kata pra frasa dan kata pasca kata b)mengemukakan lima contoh kata prafrasa dan kata pasca kata c)membina ayat dengan menggunakan perkataan pra frasa dan kata pascakata |
AKTIVITI : pembentangan Soal jawab Rumusan guru |
NILAI : rajin |
KBKK : mengenal pasti |
REFLEKSI : pelajar mengikuti sesi pembentangan dengan baik dan aktif |
TARIKH : 29.09.2009 ( SELASA ) |
MASA : 08.15-09.25 & 10.55 – 12.05 |
KELAS : 4K6 & 4K7 |
TAJUK : Rumusan |
OBJEKTIF : supaya pelajar dapat a)menyatakan dengan betul tiga isi tersirat yang terdapat dalam petikan b)menulis dengan menggunakan ayat lengkap isi tersirat yang diberi |
AKTIVITI : merujuk petikan Soal jawab Kerja bertulis Rumusan guru |
NILAI : TABAH |
KBKK : menciri |
REFLEKSI : pelajar dapat mengemukakan isi tersirat yang dikehendaki |
TARIKH : 30.09.2009 ( RABU ) |
MASA : 07.05-08.15 |
KELAS : 6 RK5 |
TAJUK : Alih bahasa |
OBJEKTIF : Supaya pelajar dapat a)menyatakan dengan betul isi petikan iklan yang diberi b)mengalih iklan kedalam bentuk bahasa biasa dengan betul |
AKTIVITI : Pembentangan Soal jawab Rumusan guru Kerja bertulis |
NILAI : berani |
KBKK : mengenal pasti |
REFLEKSI : pelajar mengikuti sesi pembentangan dengan baik
TARIKH : 30.09.2009 ( RABU ) |
MASA : 09.45-10.55 & 11.30-12.05 |
KELAS : 4K6 & 4K7 |
TAJUK : Membina ayat |
OBJEKTIF : supaya pelajar dapat a)menyatakan makna simpulan bahasa yang ditunjukkan b)membina ayat yang betul menggunakan simpulan bahasa yang diberi c)menjawab dengan betul lima daripada enam soalan yang diberi |
AKTIVITI : bercerita Penerangan Soal jawab/sumbang saran Kerja bertulis Rumusan guru |
NILAI : JUJUR |
KBKK : menciri |
REFLEKSI : pelajar dapat mengingati makna simpulan bahasa yang diberi
TARIKH : 01.10.2009 ( KHAMIS ) |
MASA : 07.05-08.15 |
KELAS : 6 RK5 |
TAJUK : RUMUSAN |
OBJEKTIF : supaya pelajar dapat a)menyatakan dengan betul idea utama yang terdapat dalam petikan b)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya lima idea sampingan yang terdapat dalam petikan |
AKTIVITI : merujuk petikan Sumbang saran Soal jawab Kerja bertulis |
NILAI : Rajin |
KBKK : Mengenal pasti |
REFLEKSI : pelajar dapat mencari idea sampingan dalam teks
TARIKH : 01.10.2009 (KHAMIS) |
MASA : 09.45-10.55 |
KELAS : 4K6 |
TAJUK : Membina ayat |
OBJEKTIF : Supaya pelajar dapat a)menyatakan dengan betul makna perkataan yang ditunjukkan b)membina ayat dengan menggunakan perkataan yang diberi c)menjawab dengan betul 5 daripada 6 soalan bertulis yang diberi |
AKTIVITI : menyanyi Penerangan Soal jawab Kerja bertulis Rumusan guru |
NILAI : jujur |
KBKK : menghurai |
REFLEKSI : pelajar dapat membina ayat seperti yang diarahkan
TARIKH : 02.10.2009 ( JUMAAT ) |
MASA : 09.40-10.55 |
KELAS : 6RK5 |
TAJUK : RUMUSAN |
OBJEKTIF : supaya pelajar dapat a)menyatakan perkara penting yang terdapat dalam teks b)menyenaraikan dengan betul lima isi sokongan dalam teks c)menyambung isi sokongan menggunakan ayat yang sesuai |
AKTIVITI : merujuk petikan Soal jawab Kerja bertulis Rumusan guru |
NILAI : Tabah |
KBKK : menciri |
REFLEKSI : pelajar dapat menyenaraikan isi sokongan yang diminta
<< Laman utama